jacintha.reismee.nl

7 tot en met 19 oktober :)

heey allemaal,

Sorry dat ik vorige week niet heb geschereven, maar ik wou graag mijn filmpjes met jullie delen. vandaar dat ik nu 2 weken in een verhaal schrijf. Succes met lezen!

Dinsdag 7oktober was een relax dagje. Ik ben naar de sportschool geweest en ben 's avonds naar de koffiegroep geweest. Dit was zoals gewoonlijk weer erg gezellig!

Woensdag 8 oktober ben ik samen met Ulrika opstap geweest. We zijn met de auto naar Red Beach gereden en hebben onderweg een beetje sightseeing gedaan. Het strand zelf was niet heel erg spectaculair, en het zand was niet een rood! Maar we hebben wel weer een gezellig middag gedad.
' s avonds had ze gezellig bij mij gegeten en zijn we vervolgens naar bitchin bingo geweest. Een hele gezellige bingo met heel veel mensen. Alleen de bingo is iets anders dan normaal, je moet na iedere ronde een liedje opschrijven op je kaartje en dan wordt deze misschien gedraaid. Als je een false bingo had, dan werd je "gestrafd" op een grappige manier.
We hebben een super dagje gehad :)

Donderdag 9 oktober was een super dag! Ik heb toen namelijk mijn eerste twee openwater duiken gehad! Het was onwijs gaaf, maar ook wel heel raar. Het zicht was niet meer dan 1 a 2 meter, dus je moest heel dicht bij elkaar blijven.
's avonds kwamen er een paar vrienden over en hebben we gezellig met z'n alle mexicaans gegeten en er een leuke avond van gemaakt.

Vrijdag 10 oktober was alweer een dag vol met activiteiten.. Ik had samen met Ulrika een stand up paddling les. Het was heel leuk om te doen. En ik ben maar 1x van mijn bord gevallen. haha.
's middags zijn we samen met Liza (de vlaamse au pair) naar de outletshops geweest in zuid- Auckland. We hebben ons gelukkig kunnen inhouden. En ik heb maar 1 shirtje gekocht. En deze dag weer afgesloten met heerlijk eten, namelijk SUSHI !

Zaterdag 11 oktober eindelijk mijn Tauranga weekendtrip. Ik had het al een tijd geleden geboekt, maar het was het wachten waard! We waren maar met 4 au pairs en 1 reisleiding, dus we paste makkelijk in 1 auto. Onderweg naar Tauranga stopte we in een plaatsje om daar de mountainbikes te huren.
We hebben en onwijs gave tocht gemaakt van maarliefst 40 kilometer! De reisleider dacht dat we na 5 a 8 kilometer wel kapot zouden zijn en dan weer zouden omkeren, maar we bleven maar gaan. Het was heel gaaf.
Maar mijn naam zou Jacintha niet zijn als er niets geks zou gebeuren. Tijdens het fietsen was er een smal weggetje waar we niet konden fietsen, dus moesten we afstappen. Tijdens het afstappen van mijn fiets stapte ik op een schuinstukje van de weg en gleed ik weg. En daar ging Jacintha... BOEM BOEM BOEM, ROL ROL ROL , PLONS! Zo van 4 a 5 meter naar beneden het water in! Ja, ik ben van een clif gevallen. Maar ik kon er eigenlijk heel snel om lachen! De reisleider wou al bijna een helikopter bellen om me te laten ophalen. Maar voordat hij kon knipperen stond ik alweer op en stond ik klaar op de rots om omhoog te kilmmen. HAHA. Ze vonden me allemaal een stoere meid.
Ik heb gelukkig, op een paar schaafwonden na, niet echt verwondingen. Alleen mijn arm heeft een paar dagen filnk pijn gedaan en ik moet er nog steeds niet teveel mee doen want dan doet het weer pijn.
Toen we eindelijk op onze slaaplokatie waren, bleken we in een trailer park te zitten. Dit is heel erg leuk eigenlijk. Je kunt er gewoon BBQe voor maar $0,50 voor 30 minuten. dus voor $1 heb je genoeg tijd voor een heerlijke BBQ maaltijd. Ook waren we naar het strand geweest wat tegenover het trailerpark lag. We hebben zelfs gezwommen in de zee!
Het was een super eerste dag van de trip.

Zondag 12 oktober was meer een relax dagje in Tauranga. We hebben mount Mauganui beklommen, dat duurde ongeveer 45 minuten om boven aan de top te komen. Vanaf de top hadden we een onwijs mooi uitzicht. Gelukkig maar, want de berg oplopen was wat moeilijker dan we dachten. Er waren heel veel steile stukken om de lopen. Maar na onze tocht omhoog en weer terug, hebben we een heerlijke middag gehad op het strand. We hebben lekke liggen zonnen, gevoetbald en natuurlijk weer gezwommen in de zee :)
Uiteindelijk waren we rond 20:00 uur weer thuis. Gelukkig was de reisleider zo lief om ons thuis te brengen anders was het waarschijnlijk 20:30/21:00 uur geworden.
Het was een top weekend!

Maandag 13 oktober was een relax dag. Ik heb lekker de hele dag in mijn pyama gelopen en mijn foto's en filmpjes bekeken. En natuurlijk begonnen aan het bewerken van mijn filmpjes.

Dinsdag 14 oktober ging ik weer naar de sportschool, gelukkig had ik geen pijn meer in mijn benen/billen dus kon ik al mijn oefeningen goed doen. 's middags heb ik niet zo heel veel gedaan maar 's avonds was weer druk. Eerst naar de koffiegroep geweest voor maar 30 minuten want we gingen daarna naar de film. We (Ulrika, Laura, Liza, Lina en ik), zijn naar gone girl geweest. Dit was een goede film! Ik heb het boek niet gelezen dus wist totaal niet waar de film over ging. Ik kon niks voorspellen in de film, en het einde was ook niet voorspelbaar. Dit soort films vind ik goed! Want een film die je al helemaal kan voorspellen is niks aan. haha.
Toen ik thuis kwam heb ik nog even geskyped met mijn tante. Dit was heel gezellig.

Woensdag 15 oktober kwam het gezin weer thuis. Ik was blij dat ze weer thuis waren, ik had ze toch wel gemist. Hihi. Jen vertelde me dat de kinderen heel vaak op vakantie hadden gezegd dat ze me miste. Dat is zoo lief! En ook een heel goed teken! Ze hebben een super vakantie gehad! De kinderen waren heel enthousiast aan het vertellen wat ze hadden gedaan, dat vond ik erg leuk.

Donderdag 16 oktober begon niet erg goed. De kinderen gingen weer naar school/dagopvang maar Daniel weigerde zich aan te kleden, te ontbijten en zijn tanden te poetsen. Jen probeerde alles maar niks werkte. Toen ze naar de dokter ging zei ze, nu is alles aan jou ik hoop dat het je lukt hem mee te krijgen. Gelukkig kreeg ik het snel voor elkaar om hem aan te kleden maar de rest lukte niet. Dus hij ging, huilend, schoppend en slaand de auto in zonder ontbijt. Toen we op school waren om Josh af te zetten kalmeerde hij weer. En uiteindelijk wou hij op de dagopvang wel spelen. Het koste veel bloed zweet en tranen maar hij had een super dagje gehad.

Vrijdag 17 oktober was weer een leuke dag. Ik had na de dropoff mijn klusjes gedaan zodat ik de rest van de ochtend vrij had. Jen was nog steeds thuis omdat ze een keelinfectie had. We hebben gezellig samen tv gekeken. Toen vroeg ze opeens.. Heb je al je klusjes al gedaan? Dus ik zei ja en ze zei, woow dat heb je snel gedaan, goed van je! Dat complimentje kan ik weer in mijn zak steken :)
's avonds hadden we bij Ulrika een gameavond. Samen met Laura, Lina en Liza hebben we gezellig spelletjes gespeeld.

Zaterdag 18 oktober ben ik samen met Ulrika naar Shakespear regional park geweest. Helaas was het weer erg slecht dus konden we geen wandeling maken. Maar we hebben wel mooie foto's gemaakt en we gaan zeker terug zodra het weer mooier is! 's avonds hadden we een gezellig filmavond bij haar thuis en Liza kwam ook gezellig langs. Ik bleef bij Ulrika slapen omdat we de volgende dag weer vroeg opmoesten voor onze activiteit.

Vandaag (19 oktober)was GE-WEL-DIG! ik ben samen met Ulrika, Ludwig en nog 7 andere au pairs wezen paintballen. Hoe gaaf is dit! We begonnen met een niet zo leuk veld om te spelen. Het eerste veld was alleen maar schieten, schieten en schieten, verder niks. Maar daarna volgde de velden met de opdrachten. Ik zat samen met Ulrika en Ludwig en nog 2 andere aupairs in het bruine team en de rest zat in het groene team.
BROWN TEAM RULES! Het bruine team had gewonnen aan het eind van de dag met 69 punten tegenover 34.
Ook het finale spel heb ik gewonnen. Hier moesten we een vlag veroveren en in het kamp van de andere ploeg brengen. De eerste 5 minuten van het spel werd de vlag nog niet gebruikt, pas daarna kwam het in het spel maar met +/- 10 minuten hadden wij het spel al gewonnen. Het spel duurt normaal 20 a 30 minuten, dus wij waren onwijs snel!
Daarna konden we nog met onze eigen groep onze "private wars" doen. Ook hier deden we bruin tegen groen en weer won het bruine team :)
Ik had dus een winnend dagje vandaag!

Het waren weer 2 onwijs leuke weken! Vergeet niet om de foto's en filmpje te kijken!

Cheers xx

Reacties

Reacties

Gonda

Nou, gelukkig zijn ze in NZ wel gewend aan stoere jongens en meiden. Anders zou je worden uitgezet wegens hyper activiteit denk ik. Never a dull moment, dat moet jouw lijf spreuk zijn (of anders worden!)
Veel groetjes. Gonda

maris

Meidddd pas je wel op haha...van een cljff vallen pfff schrok me rot. Gelukkig alles weer goed en fijn te lezen dat je zo lekker bezig bent..je verveelt je niet haha.
geniet moppppps...hou van je xx

oma

Het is niet te geloven wat je allemaal onderneemt en beleeft. Ik heb een heel stoere kleindochter maar pas je wel een beetje op je zelf. Ik geniet van al je verhalen en
begrijp dat je de tijd van je leven hebt.
liefs van oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!