jacintha.reismee.nl

Nga Hoa

Lieve allemaal,

Zoals de titel van dit verhaalzegt; Nga Hoa. Nga Hoa is vrienden in het Maori's.(de taal die de oorspronkelijke bevolking, de maori,van Nieuw Zeeland spreekt)

Afgelopen week was super! Ik heb me op facebook aangemeld bij een groep genaamd Au pairs in Auckland. Op deze groepspagina kun je berichten plaatsen en zo andere au pairs ontmoeten.

Afgelopen zaterdag had ik afgesproken met Ulrika. Zij is een zweedse au pair. (eindelijk eens geen duitse au pair hier. haha). Ik heb Ulrika leren kennen via de facebookpagina.Ik heb haar een stukje van de North Shore laten zien. Dat is het gebied waar ik woon. Zij is vorige week aangekomen en kent de omgeving nog niet zo goed. We hebben een super leuke middag gehad samen en hebben veel gelachen.

Via de facebookpagina heb ik nu ook nog 9 andere au pairs ontmoet. We begonnen met een groepje van 3 personen om af te spreken voorzondag, maar in de 2 dagen voorafgaand wouden steeds meer au pairs mee met ons. Zo eindigde we met in totaal 12 au pairs!! We zijn gezellig met z'n alle Auckland in geweest. We hebben een beetje rondgelopen en zijn naar een art museum geweest. Het was een hele gezellige groep waarik zeker vaker mee ga afspreken!

De kinderen beginnen steeds meer aan mij te wennen. Dat is erg fijn. Ze komen nu lekker knuffelen of gewoon even naast me zitten. Ze willen nu de hele tijd gekke filmpjes en foto's maken. En dat is erggrappig als je ze terug kijkt! Ook voel ik me steeds meer op mijn gemak hier in het huis. Jen en Pete zorgen er voor dat ik me thuis voel, en dat vind ik erg fijn!

Komende zaterdag is Josh jarig, dan wordt hij 7 jaar. Ik ben benieuwd hoe ze hier verjaardagen vieren.

Afgelopen week heb ik me ook ingeschreven bij een sportschool. Eens kijken wat dat me voor leuks gaat brengen! haha. Vandaag mijn eerste echte sportdag gehad. Vorige week had ik wel een intake en heb ik 30 minuten cardio training gedaan en de dag daarna kreeg ik uitleg over alle oefeningen die ik ga doen. Ook toen had ik ongeveer 30 minuten cardio gedaan. Maar vandaag heb ik ook de gewichten gedaan en dat ging behoorlijk goed!
Morgen weer een dag en dan woensdags een dagje rust. Vervolgens donderdag en vrijdag weer. En zo ziet mijn sportprogramma er hier uit. De weekenden lekker vrij en door de weeks sporten! Goede afwisseling, en een leuke bezigheid!

Hopelijk wordt het weer hier snel wat beter! Het mag dan wel lente zijn, maar het lijkt net herfst hier met al die regen!

Liefs,
Jacintha

Reacties

Reacties

Nicolette

Weer een week vol afwisseling, wel grappig om te lezen dat je ulrike wegwijs maakt in de omgeving omdat zij er nog maar net is, besef je wel dat jij er ook nog maar net 3 weken bent!!, haha Lijkt wel veel langer he, zoals je al ingeburgerd bent!! Ben zeker benieuwd hoe een "kinderfeestje" er in nw zeeland uitziet. Have fun

Gonda

Hi Jacintha, Wat kan je lekker vertellen, op deze manier krijgen we hier echt een goed idee van wat je allemaal doet. Heerlijk dat je een vriendinnengroepje hebt gevonden, dat lijkt me fijn want ook al heb je het naar je zin bij je nieuwe 'familie' in je vrije tijd is het toch leuk om je ervaringen te kunnen delen met vriendinnen die weten waar het over gaat.
Veel groetjes, en ik kijk nu al uit naar je volgende update.

mariska

Super meis! Wat fijn he dat je zoveel contacten al hebt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!