jacintha.reismee.nl

Nederlands?...of wordt het toch steeds meer Engels...

Heey allemaal,

Ik ben al helemaal aan het inburgeren hier! Mijn Engels gaat heel goed vooruit, en mijn Nederlands soms een beetje achteruit! haha. Af en toe weet ik het Nederlandse woord niet meer of zeg ik het perongelijk in het Engels. Dat is best wel appart.

Afgelopen week had ik mijn orientatiedagen bij Dream Aupair (de Nieuw Zeelandse aupair agency). We waren in totaal met 16 aupairs waarvan 14 duits. Ik was samen met nog een andere de enige nederlandse. Maar dat was wel te verwachten. Het is heel normaal in Duitsland om na je middelbareschool er een jaartje tussenuit te gaan als aupair. Vandaar dat hier heel veel duitse aupairs zitten.

Afgelopen week ben ik helaas ook heel veel ziek geweest, maar nu ben ik weer helemaal beter dus kan ik weer extra actief bezig zijn met de kinderen!

Ook beide jongens beginnen steeds meer aan mij te wennen. Van de week hadden we allemaal gekke foto's en filmpjes gemaakt. En nu willen ze dit elke dag opnieuw doen. haha.

Tijdens de orientatiedagen had de organisatie een aantal weekend trips laten zien. Daarvan heb ik er 2 gekozen. Eentje in oktober, dan ga ik mountainbiken, en eentje in november. Dan ga ik naar de Bay of Islands en dan ga ik onderandere zwemmen met dolfijnen! Hoe gaaf is dat zeg!!!

Komende dinsdag ga ik naar de koffiegroep. Hier kan ik andere aupairs ontmoeten en een gezellige avond hebben. Misschien wonen er nog wel een paar bij mij in de buurt.

Ook mijn plannen voor volgende week zaterdag zijn gemaakt, tenminste als ik niet hoef te werken of hoef op te passen. Dan laat ik Celine, een nederlandse aupair, mijn omgeving zien en maken we er een leuke dag van! Ik hoop wel dat het lekker weer is dan. Anders moeten we een back-up plan maken. Maar dat komt wel goed.

Mijn hostouders hebben gezegd dat ik binnenkort maar eens naar een wedstrijd van de All Blacks moet gaan (het NZse rugbyteam). Ik begin al steeds meer het spelletje te snappen, maar nog niet genoeg om al een hele wedstrijd te volgen. Misschien moet ik me maar eens verdiepen in de spelregels. haha.

Vandaag heb ik ook een heel erg leuk winkeltje/restaurant ontdekt. De DUTCH DELIGHT, dit is een restaurant met alleen maar nederlandse gerechten. De eigenaar is ook Nederlands. Maar in het restaurant hebben ze ook een klein winkeltje met alleen maar nederlandse artikelen. Nu kan ik daar dus hagelslag, pindakaas, appelstroop, katjadrop en snoep, en verschillende kruiden kopen! Hoe gaaf is dat!!!

Hopelijk wordt het de komende weken wat warmer hier, de lente is hier inmiddels al begonnen. Het is nu ongeveer 16 graden en het regent veel. Maar zodra de zon er is... dan lijkt het wel 22 graden. Helaas is het dan maar 17 a 18 graden... Ik ga hier gelukkig uiteindelijk de warmte in!

Ik ben benieuwd wat de komende week me weer voor leuks of geks gaat opleveren!

Liefs,

Jacintha

Reacties

Reacties

Gonda

Leuk om te horen dat het zo goed gaat, behslvr die paar dagen ziek.
Wens je veel plezier met je uitstapje. Wij zitten nu op de boot naar ibiza. Brengen auto naar vrienden die hier met hun zeilschip naar toe
zijn gevaren. 2 dagen rondkijken en dan weer naar huis. Misschien ook nog eens zo'n beroemde club opzoeken.
Groetjes. Gonda

oma

Ben net terug van een weekje vakantie naar Engeland samen met oom Albert. Bedankt voor je leuke kaart.
Liefs van oma.

Noura

Lieve Jufcintha,
Heb je het daar leuk? Vindt je het leuk het oppassen? Het lijkt mij ook heel leuk om met Dolfijnen te zwemmen. Ik vind het heel jammer dat je weg bent van Uit de Kunst. Fijne lente daar!
Liefs Noura

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!