jacintha.reismee.nl

Hallo 2015, tot ziens vakantie tijd!

Hey allemaal,

Ik hoop dat jullie even de tijd hebben om te lezen vandaag! Jeetje wat is de tijd snel gegaan! Ik heb niet eens tijd gehad om tussendoor wat te schrijven!!

Ik heb een onwijs leuke kerst gehad! Maar wel heel erg gek, kerst midden in de zomer! Het voelde niet als kerst, maar dit is een mooie ervaring om mee te maken!
’s ochtend sprongen de jongens op me bed en maakte me wakker, want de kerstman was geweest! We hebben gezellig met z’n alle de kadootjes uitgepakt en hebben een leuke ochtend gehad.
’ s middags was het dan zover, mijn vliegreis naar Wellington! Daar stond mijn zus al op me te wachten en onze vakantie begon!

Eerste kerstdag hebben we een rondje gelopen in Wellington, het leek wel een spookstad! Alles was dicht! Maar daardoor hebben we wel lekker overal kunnen lopen.

De volgende dag zijn we verder gereden naar Tongario National Park. Hier hebben we op 27 december de crossing gedaan. De tocht is 19,4 km lang en duurt 7 tot 9 uur. Wij hebben het in 8/8,5 uur gedaan! Maar wat was het zwaar!! Niet normaal zeg, ik heb er de dag daarna wel last van gehad, en de dagen daarna ook nog. Haha. Maar ik ben erg trots op mezelf! Als je wilt weten wat voor route het is kun je het altijd even online opzoeken! (Tongario crossing).

30 december zijn we wezen duiken bij White Island, dit was gaaf! White Island is nog een actieve vulkaan! Maar het water eromheen is onwijs helder en het is er heel erg mooi! We hebben er ook een pijlstaartrog gezien! Dat was gaaf!!

Oud & Nieuw hebben we gezellig in Auckland gevierd en daarna zijn we doorgereden naar het noorden. Hier hadden we weer een duikdag ingepland, dit maal bij de Poor Knight Islands, het was heel mooi hier! Ik hou echt van duiken!! Zo gaaf om al het leven onder water te zien! En weer hebben we het geluk gehad en hebben we een pijlstaartrog gezien!

Na de Poor Knight Islands hadden we nog een laatste duikdag ingepland, de RAINBOW WARRIOR! Deze vond ik toch wel het gaafste hoor! Dit is namelijk een schipswrack. Het was wel een beetje spannend want het schip lag op 26 meter diep, en ik ben nog niet dieper geweest dan 16 meter! Maar het was gaaf, en mooi! Ik wil nu vaker dit soort duiken doen!!

De laatste week zijn we vooral op het strand geweest! Zo zijn we ook naar het HOT WATER beach geweest, als het eb is dan kun je op een bepaald stuk en gat graven en dan komt er onwijs warm water tevoorschijn! Het kan tot wel 64 graden worden! Maar we hebben het niet gedaan, het was al warm genoeg buiten! Haha.

De laatste 2 dagen zijn we naar Waiheke Island geweest, dit is een eiland vlak bij Auckland. Het was een mooi eiland en ook daar hebben we op het strand gelelgen! Hahah.

Helaas komt aan alle leuke tijd ook een einde, 14 januari moest Samantha weer naar huis *sniks, snik*.

14 januari begon het werken weer, maar niet voor lang want 23 januari kwam hij dan eindelijk, mijn vriend Sjoerd! We hadden elkaar al 5 maanden niet gezien maar het voelde meteen weer vertrouwd. We zijn samen 10 dagen op vakantie geweest.

We zijn naar de Hobbiton geweest, de movieset van de films The Lord of The Rings en The Hobbit. Het was onwijs leuk om alles te zien!
We hebben ook een zeilcruis gehad op een meer. Dit was heel relaxend en leuk. We hebben wat Rock Carving gezien wat afstamd van de Maori. Ook zijn we naar watervallen geweest.

In Rotorua hebben we gegeten bij de Maori! Dit was gaaf! Eerst kregen we een hele show en kregen we te zien hoe de Maori vroeger leefde. Daarna was het tijd voor eten, maar dan wel op de manier zoals ze het vroeger maakte. Hmmmm jammiee!!!

Onderweg naar onze volgende stop zijn we door een Natrional park gereden. Dit was heel erg mooi! Maar we zaten wel een beetje in de stress want we zaten bijna zonder benzine. Haha. Maar gelukkig we haalde de benzinepomp en konden daarna rustig verder rijden naar Whakatane. In whakatane hadden we maar 1 plan. WHITE ISLAND OP! En wooooowww dat was zoooo gaaf! We zijn gewoon een actieve vulkaan op geweest! Het stonk er wel een beetje maar dat was alles waard! We kregen ook een gasmasker voor de rook en dampgassen. Dit is zeker een aanrader om te doen! Hahahaha.

De laartste paar dagen was het een beetje slecht weer, maar niet getreurd ook dan kunnen we dingen ondernemen. Zo hebben we in een stadje een stukje gelopen en zagen we een HUGE GOUDMIJN! Ze waren er ook nog aan het werk! Het gat was zeker wel 300 tot 400 meter diep!
Ook zijn we een dagje naar een Spa Pool geweest, het was namelijk totaal geen lekker weer buiten maar we wouden wel wat doen. Dan maar lekker relaxen in een spa pool. Heerlijk dat het was!

Morgen moet ik weer starten met werken, maar dat is maar voor een paar dagen want dan is het weekend en zie ik Sjoerd weer! Dat wordt ons laatste weekendje samen voordat hij weer terug naar Nederland gaat, dan moet ik het nog 6 maanden zonder hem doen!

Vergeet vooral niet om wat van de foto’s te bekijken!

Lots of Love,

Jacintha

Reacties

Reacties

Nicolette

he meis wat een mooie fotos en een heel verhaal weer. Geniet nog van de laatste dagen met sjoerd in nieuw zeeland

mariska

Lieverd wat heb je toch een onwijze tijd daar! Super mooi zeg doe foto's. Fijn dat t leuk was met sam en sjoerd! Missen je ..dikke kusssss van ons xxx

oma

Lieve Jacintha,
Deze Kerst met Samantha zal je niet gauw vergeten wat zijn het mooie fotos geworden. Ik begrijp dat je Sjoerd mist maar de vakantie samen was vast super en jullie hebben veel gezien. Ben net samen met Gonda en Joop een paar dagen in La Trousse geweest. Vandaag zijn ze weer naar Mallorca vertrokken stil nu hoor.liefs van mij

Gonda

Zo.. wat een geweldige tijd heb je daar. En wat heb je al veel gezien. Joop en ik wensen je nog een heel gezellig laatste weekend met Sjoerd. En daarna nog 6 maanden, maar als die net zo snel voorbij gaan als de eerste 6, dan ben je zo weer in Nederland, toch?
Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!